Cotidianul ZIUA DE IAŞI

1 iulie 2004

Rubrica “SOCIAL”, articol realizat de Dan Postolea

“Lucrarea” cunoscutului ziarist Cornel Constantin Ciomâzgă

Cel mai vândut roman românesc al ultimelor luni este lansat astăzi în Iaşi

“Lucrarea” lui Cornel Constantin Ciomâzgă este o carte “grea”, mustind de înţelesuri şi tâlcuri · Considerând că proza, ca şi poezia, dacă este explicată nu mai este proză, Cornel Constantin Ciomâzgă se arată puţin darnic în a dezvălui dinainte generoasele înţelesuri ale cărţii sale

În această seară, la ora18.00, la Casa de Cultură a Municipiului Iaşi din Parcul Copou, în prezenţa autorului, a numeroşi oameni de cultură şi a unor reprezentanţi ai mediului politico-administrativ ieşean va fi lansat unul dintre cele mai bune romane româneşti din ultimii ani. Este vorba de romanul “Lucrarea” al cunoscutului ziarist Cornel Constantin Ciomâzgă, carte editată în condiţii excelente de Editura ZIUA. Mai mult decât un simplu roman, rod şi expresie ale unei experienţe capitale, aceea a retragerii treptate din lume pentru regăsirea de sine şi căutarea lui Dumnezeu, construcţie arhitectonică grandioasă, “Lucrarea” lui Cornel Constantin Ciomâzgă este o carte “grea”, mustind de înţelesuri şi tâlcuri, care învaţă fără a urmări expres acest lucru. “Nu este numai o carte, este mai mult decât atât, e o carte de învăţătură. Nu este numai un roman, este un roman iniţiatic şi încă unul foarte bun. Este o carte care, fără a da lecţii de viaţă, transmite o experienţă de viaţă”, consideră profesorul şi scriitorul ieşean Liviu Antonesei. Pe aceeaşi linie vin şi aprecierile făcute de profesorul şi  criticul literar Alexandru Dobrescu. “Domnul Ciomâzgă nu vrea să ne dea sfaturi, nu vine să ne spună <apucaţi-o pe drumul acesta>, dumnealui vine doar cu o ipoteză de lucru. Există însă un substrat al lucrării, care rezidă în întrebări precum <ce facem cu viaţa noastră?>, <ce se întâmplă cu noi?>. Răspunsul, vom înţelege după această carte, depinde doar de noi”, crede Alexandru Dobrescu.

De ce „Lucrarea”?

Considerând că proza, ca şi poezia, dacă este explicată nu mai este proză, Cornel Constantin Ciomâzgă se arată puţin darnic în a dezvălui dinainte generoasele înţelesuri ale cărţii sale. Unele lămuriri, cel puţin cu privire la titlul romanului şi la sensul său, le dăruieşte însă cititorilor săi. „De ce <Lucrarea>? Suntem în permanenţă într-o lucrare a lui Dumnezeu şi, în acelaşi timp, într-o lucrare a Daimonului, o lucrare din care nu ieşim nici o clipă. Depinde de noi să ne situăm într-o lucrare sau în alta… Este o carte care se raportează în permanenţă la învăţăturile biblice şi la Sfinţii Părinţi. Aici, în Biblie şi în patristică, este cu adevărat învăţătura învăţăturilor şi adevărul adevărurilor. Acesta este adevăratul mesaj al cărţii, aceasta e ceea ce vreau să transmit…”, spune smerit Cornel Constantin Ciomâzgă. Născut pe 28 martie 1956, ziarist de la începutul anilor ’80, Cornel Constantin Ciomâzgă a fost în 1990 redactor la săptămânalul „Zig-Zag”, apoi redactor la „Tinerama”, iar din 1991 redactor-şef al primului post de radio particular din România, „Fun-Radio”. Între 1992 şi 1996 a fost director general la „Radio Tinerama”, iar între 1992 şi 2002 a fost fondator şi director general al societăţii „Romanian Advertising Media”. Între 1993 şi 2003 a fost preşedintele Asociaţiei Jurnaliştilor Europeni – filiala România, iar din 1995 până în 2000 profesor la Şcoala Superioară de Jurnalistică. În 1997 a colaborat ca realizator de programe la TVR, a fost director media la Forumul Internaţional „Adunarea regiunilor Europei – Iaşi 1998”, iar în 2000 a realizat filmul documentar „Semne”, vorbind pentru prima dată despre moaştele preotului Ilie Lăcătuşu. În 2001 a realizat primul curs de psihologie creştin – ortodoxă din România. Între 1990 şi 2002 a publicat editoriale, interviuri, comentarii, eseuri şi reportaje la „Ziua”, „România Liberă”, „Zig-Zag”, „Tinerama”, „Libertatea”, „Lumea Liberă” – New York, „Curentul” şi altele. În îndelungata şi remarcabila sa carieră jurnalistică, a realizat peste 200 de emisiuni talk-show radiofonic cu cele mai importante personalităţi ale vremii. Activitatea sa profesională a fost răsplătită cu premii ca Premiul Marconi pentru activitatea publicistică, Premiul Asociaţiei Jurnaliştilor Europeni, Premiul Fundaţiei Secolul XXI, Premiul Asociaţiei 21 Decembrie, Premiul Comitetului Naţional Român pentru UNICEF ş.a.

Distribuie...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestDigg thisShare on RedditEmail this to someone

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *