Botezul se face la opt zile

Copilăria. Leagănul nevinovăției. Pruncia.

Înțelegem noi oare darul și dăruirea lui Dumnezeu pentru un neam care primește prunc? Știe omul ce-ar trebui să facă în fața unei asemenea mile? Dar știe că nu știe? Și când află, știe ce să facă pentru ca să știe?

„Ale Tale dintru ale Tale…“

Slavă și mulțămire Ție, Doamne, pentru darul acesta mare pe care ni l-ai făcut, pentru pruncul pe care ni l-ai dăruit. Primește-l, Doamne, în grija Ta cea bună. Călăuzește-l pe cărări luminate de Tine și păzite de Sfinții Tăi îngeri, iar din calea lui izgonește toate duhurile cele rele și pe vrăjmașii lui – pe cei văzuți și pe cei nevăzuți -, cu gândurile, cu vorbele și cu faptele lor rele, ține-i cât mai departe de el, iar pe el ajută-l să izbândească în toate cele rânduite doar de către Tine pe acest pământ. Amin, Doamne, amin.

Primul lucru mare și important pe care-l poate face familia pentru pruncul sosit în viața aceasta este Botezul.

În Învățătura de Credință Ortodoxă se spune că pentru botezul pruncilor nu există zile sau ceasuri hotărâte, pentru ca să nu se întâmple să moară nebotezați. Dacă pruncul e firav și există temerea că nu va trăi, el poate fi botezat îndată după naștere. Dacă nu, Botezul se face la opt zile după nașterea pruncului sau în orice zi de sărbătoare după Sfânta Liturghie, fără să se întârzie.

Cine are nevoie să se întârzie, ținând fătul departe de Hristos, departe de Lumina cea adevărată a sufletelor, de „Răsăritul cel de sus“?

De ce să nu se boteze copilul cât mai curând, scoțându-l astfel de sub toată puterea cea rea a Diavolului? De ce să-l ținem deoparte, în afara Harului, știind că cine nu-L are încă pe Hristos se află sub robia păcatului. În conținutul blestemului.

Aceasta este mirabila începătură! Botezul. Nașterea la viața cea întru Hristos. Ea consistă în principal în anularea reală a păcatului strămoșesc. Sădirea de viață nouă. Înnoire și sfințire. Moartea omului vechi al păcatului și nașterea omului nou – în Hristos.

„Au nu știți că toți câți în Iisus Hristos ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat?

[…] Aceasta știind, omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El ca să se nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului. […] Așa și voi, socotiți-vă că sunteți morți păcatului, dar vii pentru Dumnezeu, în Hristos Iisus, Dumnezeul nostru“. (Romani 6; 3, 6, 11)

De ce să-i amânăm apoi pruncului accesul la marea șansă? Unirea cu Hristos. Grandioasă „întâmplare“! Măreția tuturor mărețiilor. Euharistia!

Că de-ar face familia toate eforturile spre a conforta viața copilului conform celor mai grozave standarde, iar începutul cel cu adevărat bun nu i-l va pune, deșarte-i vor fi toate și în deșertăciune va trăi.

 

fragment din Se întorc morții acasă

 

 

Distribuie...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestDigg thisShare on RedditEmail this to someone

De asemenea, ai putea dori...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!

Prin continuarea utilizării site-ul, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor. citește detalii...

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close